Tortite pentru cercei

Eu am renuntat sa-mi mai cumpar tortite pentru cercei. Si asta doar din cauza unor tortite din argint comandate acum cateva luni…si pe care inca le mai am. Mi se par urate, neterminate si parca ar vrea sa te raneasca. Asa ca am inceput sa-mi fac singura tortitele pentru cercei.

Deocamdata nu va pot arata decat un singur fel de tortite, deoarece doar pe asta l-am incercat. Dar voi reveni si cu alte modele.

Materiale necesare: sarma (poate fi de cupru, nikel, argintata, placata cu aur, argint, argentium sau aur) si clesti (probabil s-ar descurca cineva si fara ei…dar pentru mine sunt esentiali in bijuterit)

Pasul 1

Se taie doua bucati egale de sarma de aproximativ 7 cm.

Pasul 2

Sarma taiata se indoaie cu ajutorul unui obiect rotunjit (eu am folosit creionul mecanic). Pentru a fi siguri ca ies la aceeasi forma si dimensiune, sfatul meu ar fi sa indoieti bucatelele de sarma in acelasi timp.

Pasul 3

Capatul mai scurt se indoaie putin pentru a putea fi introdus mai usor in ureche.

Pasul 4

La capatul mai lung se face o bucla cu ajutorul clestelui „round nose”. Daca este necesar, se mai poate taia din lungimea acestui capat, pentru a-l ajusta dupa bunul plac🙂

Pasul 5

Capetele care intra in ureche se pilesc cu atentie, pentru a preveni zgarierea. Pentru acest proces exista o masinuta care polizeaza foarte frumos capatul de cercel si il rotunjeste, insa merge foarte bine si o pila de ungii. Atentie insa sa nu ascutiti sarma!!! Verificati cu varful degetului daca zgarie sau inteapa si cand il simtiti ca e ok, inseamna ca e gata😉

Si gata!!!🙂 Acum tortita poate fi folosita in aproape orice fel si pentru aproape orice cercei. Imaginatie sa aveti!!

Eu am agatat de ele ce mi-a picat mai la indemana, dar se pot face modele mult mai elaborate.


Acest articol a fost publicat în Idei&Tutoriale și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

